Κανονισμοί αντισφαίρισης χωρίς διαιτητή (από το site της Ε.Φ.Ο.Α) PDF  | Εκτύπωση |  E-mail

Κανόνες Παιχνιδιού Χωρίς Διαιτητές

 

 

από το site της ΕΦΟΑ


ΟΔΗΓΟΣ προς ΕΠΙΔΙΑΙΤΗΤΕΣ
Αγώνες χωρίς Διαιτητή Καρέκλας (CU)

Η I.T.F. αναγνωρίζει ότι σε μερικά τουρνουά δεν είναι δυνατόν να υπάρχει Διαιτητής Καρέκλας σε κάθε αγώνα. Με γνώμονα την κοινή αντιμετώπιση, παγκοσμίως, τέτοιων θεμάτων που αφορούν θέματα Επιδιαιτησίας, δημιουργήσαμε αυτόν τον οδηγό.

Μαζί με αυτόν τον οδηγό υπάρχει και ένας οδηγός προ τους παίκτες, ο οποίος δίνει κάποιες κατευθύνσεις προς παίκτες οι οποίοι λαμβάνουν μέρος σε αγώνες χωρίς CU. Εάν είστε ο Supervisor ή ο Επιδιαιτητής σε ένα τουρνουά όπου θα διεξαχθούν αγώνες κάτω από αυτές τις συνθήκες, σας παρακαλούμε να βεβαιωθείτε ότι αυτός ο ΟΔΗΓΟΣ θα τοποθετηθεί σε σημείο ορατό για όλους τους παίκτες.

Φυσικά είναι αναμενόμενο ότι μπορεί να εμφανιστεί ένας αριθμός προβλημάτων σε τέτοιους αγώνες, οπότε είναι πολύ σημαντικό ο Επιδιαιτητής (και οι βοηθοί του)να βρίσκονται στα γήπεδα για όσο πιο πολύ χρόνο γίνεται. Οι παίκτες εκτιμούν ιδιαίτερα το γεγονός του να μπορούν να λύσουν κάθε είδους αμφισβήτηση με τη βοήθεια ενός διαιτητή. Οι Επιδιαιτητές (και οι βοηθοί τους) θα πρέπει να χρησιμοποιούν τον ακόλουθο οδηγό, όποτε και αν χειρίζονται διαφορετικές περιπτώσεις.

Αμφισβητήσεις γραμμών (Line Call Disputes) για αγώνες που διεξάγονται σε μη χωμάτινη επιφάνεια.

Εάν ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός ) καλεστούν στο γήπεδο για να κρίνουν μια αμφισβητούμενη μπαλιά παρότι δεν παρακολουθούσαν οι ίδιοι τον συγκεκριμένο αγώνα, θα πρέπει να ρωτήσουν τον/ην παίκτη/κτρια που έκανε το ``call΄΄, εάν είναι σίγουρος/η για αυτό. Εάν ο παίκτης επιβεβαιώσει το ``call΄΄, ο πόντος παραμένει.

Εάν κρίνεται ότι θα ήταν ευεργετικό για τον αγώνα και τους παίκτες να συνεχιστεί ο αγώνας με την παρουσία ενός Διαιτητή (CU), προσπαθήστε να βρείτε έναν που θα διαιτητεύσει τον αγώνα από την καρέκλα του διαιτητή. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό (π.χ. δεν υπάρχει έμπειρος CU, δεν υπάρχει καρέκλα Διαιτητή κ.λ.π.) μια άλλη λύση είναι ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) να παραμείνουν στο γήπεδο και να παρακολουθήσουν τον υπόλοιπο αγώνα. Ο Επιδιαιτητής )ή ο βοηθός του) θα πρέπει τότε να πουν στους παίκτες ότι για του αγώνα θα διορθώνουν κάθε line call των παικτών το οποίο είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση (100%) λανθασμένο.

Εάν ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) βρίσκονται έξω από το γήπεδο, και συμβαίνει να παρακολουθούν έναν αγώνα, όπου ένας παίκτης κάνει ένα 100% λανθασμένο call, μπορούν, μπαίνοντας στο γήπεδο, να επέμβουν λέγοντας στον παίκτη ότι το λανθασμένο call ήταν μια μη εσκεμμένη παρενόχληση (unintentional hindrance) για τον αντίπαλό του και ο πόντος θα επαναληφθεί. Ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) θα πρέπει επίσης να πουν στον παίκτη ότι οποιαδήποτε μελλοντικά call, τα οποία θα είναι καθαρά λανθασμένα, μπορεί να θεωρηθούν ως εσκεμμένη παρενόχληση (deliberate hindrance) και ο παίκτης θα χάσει τον πόντο. Επιπλέον, μια παραβίαση του Κώδικα για αντιαθλητική συμπεριφορά μπορεί να δοθεί από τον Επιδιαιτητή (ή τον βοηθό του), εάν ο τελευταίος είναι σίγουρος ότι ο παίκτης εσκεμμένα ``καλεί΄΄ την μπάλα λάθος.

Οι Επιδιαιτητές (ή οι βοηθοί τους) πρέπει να κάνουν βέβαιο ότι δεν πρόκειται να ``αναμειχθούν΄΄ πολύ σε οποιοδήποτε αγώνα όταν κάτι τέτοιο δεν είναι αναγκαίο, ή ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν χωρίς λόγο τον Κανονισμό Παρενόχλησης για κοντινές μπαλιές που ``καλέστηκαν΄΄ λανθασμένα. Ως θέμα πρακτικής, προτού χρησιμοποιηθεί Κανονισμός Παρενόχλησης, οι Επιδιαιτητές (ή οι βοηθοί) θα πρέπει να είναι πάρα πολύ σίγουροι ότι ένα πολύ άσχημο call έχει λάβει χώρα.

Αμφισβητήσεις για μπάλες (Ball Mark Disputes)

Εάν καλέσουν τον Επιδιαιτητή (ή τον βοηθό του) στο γήπεδο για να δώσει λύση σε μια αμφισβητούμενη μπάλα, ο τελευταίος θα πρέπει κατ' αρχήν να βεβαιωθεί εάν οι παίκτες συμφωνούν στο ίδιο σημάδι (ball mark).

Εάν οι παίκτες συμφωνούν στο ``σημάδι΄΄ αλλά διαφωνούν στο εάν είναι ``μέσα΄΄ ή ``έξω΄΄, τότε ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) θα πρέπει να αποφασίσουν. Η απόφαση αυτή είναι τελεσίδικη.

Εάν οι παίκτες διαφωνούν ως προς το σημάδι, θα πρέπει ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) να βρουν από τα λεγόμενα των παικτών τι είδους μπαλιά ήταν (λόμπα, smuch, service κ.τ.λ.) καθώς επίσης και την διεύθυνση της μπάλας (διαγώνια, down the line, κ.τ.λ.) Αυτά τα δυο ίσως βοηθήσουν για να καταλάβει ο Επιδιαιτητής ποιο είναι το σωστό σημάδι. Εάν και αυτές οι πληροφορίες δε βοηθήσουν, τότε το ``call΄΄ που έκανε ο παίκτης από την πλευρά του οποίου έγινε η αμφισβήτηση θα παραμείνει ως έχει.

Αμφισβητήσεις στο score.

Εάν καλέσουν τον Επιδιαιτητή (ή τον βοηθό του ) στο γήπεδο για να λύσει μια διαφορά στο score, ο τελευταίος θα πρέπει να συζητήσει τους σχετικούς πόντους ή τα games με τους παίκτες για να βρει για ποιους πόντους ή για ποια games συμφωνούν οι παίκτες. Όλοι οι πόντοι και όλα τα game στα οποία συμφωνούν οι παίκτες θα παραμείνουν όπως έχουν, και μόνο οι πόντοι ή τα game όπου δεν συμφωνούν θα επαναληφθούν.

Για παράδειγμα, ένας παίκτης ισχυρίζεται ότι το score είναι 40 - 30, αλλά ο αντίπαλός του ισχυρίζεται ακριβώς το αντίθετο. Συζητάτε τους πόντους με τους παίκτες και ανακαλύπτετε ότι διαφωνούν μόνο στο ποιος κέρδισε τον πρώτο πόντο. Η σωστή απόφαση είναι να συνεχίσουν το game από το 30 - 30, μιας και οι δυο παίκτες συμφωνούν στο γεγονός ότι και οι δυο κέρδισαν από δυο πόντους στο συγκεκριμένο game.

Όταν υπάρχει διαφορά σε ένα game πρέπει να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία. Π.χ., ένας παίκτης υποστηρίζει ότι προηγείται 6 - 5 στα game, αλλά ο αντίπαλός του υποστηρίζει ακριβώς το αντίθετο. Αφού συζητήσετε με τους παίκτες για τα game, ανακαλύπτετε ότι και οι δυο παίκτες ισχυρίζονται ότι κέρδισαν το πρώτο game. Η σωστή απόφαση είναι να συνεχίσουν τον αγώνα από το 5 - 5, μιας και οι δυο παίκτες συμφωνούν ότι έχουν κερδίσει από 5 game. Ο παίκτης ο οποίος υποδεχόταν το service στο τελευταίο game, θα σερβίρει στο επόμενο game.

Αφού λυθεί η οποιαδήποτε διαφορά, είναι σημαντικό ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) να τονίσει στους παίκτες ότι η σωστή διαδικασία επιβάλλει ο παίκτης ο οποίος σερβίρει να φωνάζει δυνατά το score πριν από κάθε πρώτο service, έτσι ώστε ο αντίπαλός του να μπορεί να το ακούει καθαρά.

΄Αλλα θέματα.

Υπάρχει μια σειρά από άλλα θέματα τα οποία είναι δύσκολο να αντιμετωπισθούν όταν δεν υπάρχει CU. Όταν υπάρχει μια διαφωνία σχετικά με lets, not - ups, (διπλές αναπηδήσεις) και fault - shots (λάθος χτυπήματα), ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του)θα πρέπει με τη βοήθεια των παικτών να ανακαλύψει τι πραγματικά συνέβη, έτσι ώστε, είτε να επιβεβαιώσει το ``call΄΄, είτε να διατάξει την επανάληψη του πόντου όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Foot faults μπορούν να ``καλεστούν΄΄ μόνο από τον Επιδιαιτητή (ή το βοηθό του) και όχι από τον παίκτη που υποδέχεται το service (receiver). Όμως για να μπορεί κάποιος διαιτητής να φωνάξει ένα foot fault θα πρέπει να στέκεται μέσα στο γήπεδο. Διαιτητές οι οποίοι στέκονται εκτός γηπέδου, δεν μπορούν να φωνάξουν τα foot faults.

Κοουτσάρισμα, όπως επίσης και άλλη παραβίαση του Κώδικα ή και του χρόνου μπορούν μόνο να διευθετηθούν από τον Επιδιαιτητή (ή τον βοηθό του), γι' αυτό είναι απολύτως αναγκαίο και σημαντικό να υπάρχουν διαιτητές οι οποίοι θα ελέγχουν τη συμπεριφορά των παικτών και των προπονητών τους. Όταν δοθεί ένας Κώδικας ή μια παράβαση χρόνου, θα πρέπει ο Επιδιαιτητής (ή ο βοηθός του) να εισέλθουν μέσα στο γήπεδο όσο πιο σύντομα γίνεται μετά την παραβίαση και συντόμως να ενημερώσουν τους παίκτες ότι ένας Κώδικας ή παραβίαση του χρόνου έχει δοθεί.

Παίκτες οι οποίοι δεν ακολουθούν δίκαια και σωστά τις προαναφερόμενες διαδικασίες είναι δυνατόν να εκπίπτουν στον τομέα της Αντιαθλητικής Συμπεριφοράς, όσον αφορά στην παραβίαση του Κώδικα Συμπεριφοράς, αυτό όμως θα πρέπει να γίνεται μόνο σε περίπτωση καθαρού λάθους.

PLAYER NOTICE (στην προσοχή των παικτών)
ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ CU (διαιτητή).

Σε κάποια τουρνουά, μερικοί αγώνες θα διεξαχθούν χωρίς διαιτητή (CU). Όλοι οι παίκτες θα πρέπει να γνωρίζουν τις ακόλουθες βασικές αρχές όταν παίζουν έναν αγώνα με αυτές τις συνθήκες:

  • Κάθε παίκτης είναι υπεύθυνος για τα ``call΄΄ που κάνει από τη δική του πλευρά του φιλέ.
  • Όλα τα ``έξω΄΄ ή ``fault΄΄ ``calls΄΄ θα πρέπει να γίνονται αμέσως μετά την προσγείωση της μπάλας στο έδαφος και αρκετά δυνατά έτσι ώστε να τα ακούσει καθαρά ο αντίπαλος.
  • Εάν δεν είναι σίγουρος ο παίκτης, θα πρέπει να δώσει το δικαίωμα της αμφισβήτησης στον αντίπαλό του.
  • Εάν ένας παίκτης λανθασμένα καλέσει μια μπάλα ``out΄΄ και μετά ανακαλύψει ότι αυτή ήταν ``μέσα΄΄, τότε πρέπει να επαναληφθεί ο πόντος, εκτός και εάν πρόκειται για ένα νικηφόρο χτύπημα.
  • Ο πάικτης οφείλει να ανακοινώνει το score πριν από κάθε πρώτο service αρκετά δυνατά, έτσι ώστε να το ακούει ο αντίπαλός του.
  • Εάν ένας παίκτης είναι δυσαρεστημένος από τις πράξεις ή τις αποφάσεις του αντιπάλου του, οφείλει να καλέσει τον Επιδιαιτητή (ή τους βοηθούς τους).

Για αγώνες που διεξάγονται σε χωμάτινα γήπεδα, υπάρχουν μερικές πρόσθετες διαδικασίες, τις οποίες όλοι οι παίκτες οφείλουν να ακολουθούν:

  • Μπορεί ένα σημάδι να ελεγχθεί μόνο μετά το τέλος ενός πόνοτυ, ή εάν το παιχνίδι σταματήσει (από έναν από τους δυο παίκτες). {(Μια αντανακλαστική επιστροφή επιτρέπεται)}.
  • Εάν ένας παίκτης δεν είναι σίγουρος για το ``call΄΄ του αντιπάλου του, μπορεί να ζητήσει από τον αντίπαλό του να του δείξει το σημάδι. Ο παίκτης μπορεί τότε και μόνο τότε να περάσει στο γήπεδο του αντιπάλου του και να κοιτάξει το σημάδι.
  • Εάν ένας παίκτης ``σβήσει΄΄ το σημάδι, σημαίνει ότι δίνει τον πόντο στον αντίπαλο του.
  • Εάν υπάρχει διαφωνία σχετικά με ένα σημάδι, ο επιδιαιτητής (ή οι βοηθοί του) μπορεί να ζητηθεί να πάρουν την σχετική απόφαση.
  • Εάν ένας παίκτης λανθασμένα, φωνάξει μια μπάλα ``έξω΄΄ και τότε συνειδητοποιήσει ότι η μπάλα ήτανε καλή, αυτός ο οποίος φώναξε ``έξω΄΄ χάνει τον πόντο.

Οι παίκτες που δεν τηρούν δίκαια τις προαναφερόμενες διαδικασίες, μπορεί να εμπίπτουν στον Κώδικα της Παρενόχλησης, και όσον αφορά στον Κώδικα Συμπεριφοράς, στον τομέα Αντιαθλητικής Συμπεριφοράς.